Sunday, August 12, 2012

MENU CADANGAN KETIKA DIET ALSD2



Anda perlu kreatif untuk pelbagaikan jenis makanan (asalkan tidak makan karbohidrat & gula) supaya tidak cepat jemu. Nikmatilah makanan anda sepenuhnya dan ubahlah cara pemakanan yang biasa supaya anda tetap dapat menurunkan berat badan. Dalam program diet ini, perlu diingat bahawa anda adalah wajib ambil sarapan pagi, makan tengahari, dan makan malam. Jika lapar, sila makan makanan seperti yang tersenarai di bawah, jangan berlapar.

Contoh :-Sarapan Pagi 1. Telor - Mata Kerbau, Setengah masak, Omelet (Campur sausage, bawang, capsicum dan tomato) 2. Sausage - Rebus, grill, slice kecil dan goreng (sekeping burger atau sebatang sausage 4g karbohidrat) 3. Burger daging & ayam (tanpa roti) 4. Ayam kukus dengan spices 5. Fish finger / fillet (cari yang chunky kurang tepung).

Makan Tengah Hari 1. Ayam, daging, ikan, makanan laut, tauhu, tempe, telor itik dan sayur dalam apa jua cara masakan. 2. Yong tau fu tanpa kuey teow dan jangan ambil byk coklat yang manis.

Makan Malam 1. Sup atau tomyam ayam, daging, tulang, makanan laut dengan sayur 2. Sate ayam, lembu, daging, perut (kurangkan kuah & jangan makan nasi impit) 3. Tauhu bakar dan sotong kangkung 4. Western: Chicken Chop, Lamb Chop, Steak (kurangkan kuah & jangan makan fries) 5. Sama dengan tengah hari Snek Tempe / Ikan bilis goreng dengan sedikit bawang dan chili potong. Nugget ayam, drummet, fish fingers (baca dan perhatikan label kandungan karbohidrat).

PERHATIAN!!!! 1. Anda tidak boleh mengambil lebih 35gram jumlah karbohidrat dalam sehari untuk badan masih membakar lemak. Hindari karborhidrat cth : nasi/mee/kentang 2. Kalau makan diluar, ambil saja lauk pauk dan sayur, grill chicken, ikan bakar, lamb/chicken chop dan berhati-hati akan karbohidrat tersembunyi. 3. Kebanyakan chilli/tomato sauce ada kandungan gula yang tinggi, baca dulu label makanan dibelakang botol tersebut dan lihat kandungan karbohidrat setiap saiz hidangan. 4. Kuat atau gravy untuk steak/lamb/chicken chop dan yong tau fu tinggi kandungan karbohidrat. 5. Buah-buahan juga mengandungi kandungan gula yang tinggi. Elakkan dahulu sementara berdiet. 6. Jangan minum minuman berkafien iaitu teh/kopi kerana kafein boleh memberhentikan /melambatkan proses pembakaran lemak. 7. Jangan ambil minuman bergas..

TERNYATA ALSD2 ADALAH PROGRAM DIET YANG SIHAT DAN SELAMAT. ANDA AKAN MERASA SERONOK BERDIET DGN ALSD2. TANPA PERLU BERLAPAR, ANDA MASIH BOLEH KURUS.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...